Zvýšení návštěvnosti webu o 574 %.
mesto-ustek.cz
Představení klienta.
Město Úštěk je díky své bohaté historii a umístění na pomezí CHKO Kokořínsko a CHKO České středohoří atraktivním turistickým cílem. Místní památky vyprávějí příběhy minulých staletí, okolní příroda člověku učaruje krásou a najdete zde i možnosti pro sportovní aktivity a odpočinek. Cílovou skupinou komunikace tohoto města jsou obyvatelé nedalekého okolí, kteří hledají jednodenní či víkendový únik z každodenní rutiny. Stejně tak cílí na milovníky tuzemských dovolených z celého Česka, rodiny i jednotlivce.
Požadavky klienta.
Dostali jsme za úkol zvýšit povědomí o Úštěku a posílit jeho turistickou atraktivitu před nástupem letní sezóny za využití všech jeho předností. Potřebné bylo tyto informace předat ve srozumitelné a poutavé podobě. To mělo jít ruku v ruce se začleněním přepracovaného webu města do této komunikace. V době započetí spolupráce se zrovna dokončovala jeho nová podoba.
Naše řešení.
V úvodní fázi jsme pečlivě ověřili a aktualizovali nastavení analytických nástrojů na novém webu. Následně jsme identifikovali optimální reklamní kanály a formáty, abychom účinně a komplexně oslovili naši cílovou skupinu. Než jsme začali s tvorbou reklam, spolupracovali jsme s týmem webdesignerů na zlepšení uživatelského prostředí webu a zejména na vytvoření cílových stránek, které odpovídaly specifickým komunikačním cílům kampaně.
V rámci vyhledávací sítě byl zapojeny Google Ads a Sklik. Vytvořili jsme vyhledávací kampaně rozčleněné na lokální a celorepublikové cílení. Zaměřili jsme se na širokou škálu dotazů, které potenciální turisté mohou hledat. Šlo například o tipy na výlety, trasy cyklostezek a podobně.
V komunikaci jsme využili také sociální sítě společnosti Meta, konkrétně Facebook a Instagram. Vytvořili jsme vizuální styl, který respektoval grafický manuál města a využíval výrazné žluté barvy městského štítu. Tuto estetiku jsme následně aplikovali do všech vizuálů a videí použitých v kampani.
Vrcholem celé kampaně byla soutěž o víkendový pobyt ve městě Úštěk. Při ní jsme spolupracovali s influencerkou Eliškou Froňkovou, kterou jsme vybrali a oslovili na základě jejího obsahu zaměřeného na rodinu.
Časová osa aktivit.
Výsledek.
Splnili jsme požadavky na kvalitu návštěvníků webu. Bounce rate jsme udrželi 10 % pod určenou hranicí a stanovenou délku návštěvnosti jsme překonali o 150 %. To vše při cílovém množství zobrazených stránek na uživatele.
Zajistili jsme rostoucí tendenci návštěvnosti, která dosáhla vrcholu v květnu, těsně před začátkem turistické sezóny. Požadované množství “zapojených” zhlédnutí u videí jsme překročili o více než 200 %, a to za přijatelnou cenu za zhlédnutí v akvizici i remarketingu.
Dále jsme dosáhli cíle zvýšit počet sledujících města Úštěk na sociálních sítích. Navíc jsme ve srovnání s obdobím před naší kampaní zvýšili tempo získávání fanoušků na facebookové stránce o více než 2300 %. U Instagramu to bylo dokonce více než 2900 %.
Během spolupráce s influencerkou a průběhu soutěže v poslední měsíci kampaně se do akce zapojili téměř 1400 unikátních uživatelů. Výherce byl následně vybrán náhodným losováním pomocí specializovaného softwaru mezi účastníky, kteří splnili stanovené podmínky. Díky spolupráci s Eliškou Froňkovou jsme navíc získali další zajímavý video obsah o městě Úštěk, který bude relevantní i za několik let.
574 %
zvýšení návštěvnosti webu
50 %
zvýšení počtu sledujících
17 %
menší bounce rate
Vývoj placené návštěvnosti v průběhu kampaně.
Nová “To se mi líbí” a sledující na Instagramu.