Digitální agentura, její služby a specializace
Digitální agentura – místo, kde žijí nespoutaní kreativci a bohémové, kteří se dobře baví a málo pracují, celý den pijí kávu a užívají si houpání na houpačce ve firemní chillout zóně. To je bláhová představa z filmů, ke které se praxe přiblíží opravdu jen málokdy. Skutečnost je na první pohled o poznání nudnější a zodpovědnější.
Komplexnost této oblasti je to, co činí práci v digitální agentuře zábavnou. Co to ale vlastně digitální agentura je, co vám může nabídnout a jaké existují její specializace?
Definice digitální agentury závisí na tom, koho se zeptáte. V nejširším slova smyslu jde o subjekt, který poskytuje služby ve spojitosti s digitálními médii, nejčastěji internetem. Čím dál častěji se ale digitální agentura používá jako synonymum k online marketingové agentuře.
Druhy digitálních agentur vycházejí z portfolia nabízených služeb klientům. Málokdy se stává, že by se agentura profilovala úzce. Proto může docházet i ke kombinaci nabízených služeb vycházejchící z jednotlivých druhů agentur. Představíme si ty nejobvyklejší formy.
Definice digitální agentury závisí na tom, koho se zeptáte.
Digitální marketingová agentura
Obdoba full service agentury, pouze se zaměřením na digitální média. Vzájemná provázanost mnoha služeb na jednom místě, ale také vyšší cena a často menší expertiza v jednotlivých oblastech. Služby od webu, přes reklamy až po obsah a mediální činnost. Cílem je nabídnout komplexní balíček služeb.
PPC agentura
Zabývá se výkonnostním marketingem. Konkrétně tvorbou a správou kampaní, analýzou dat, reportingem výsledků, komunikační a marketingovou strategií a někde také poradenstvím. Cílem je nabídnout klientovi vysokou efektivitu v krátkém čase, ideální řešení pro eshopy a startupy.
SEO agentura
Poskytuje služby optimalizace webové prezentace. Cílem je získat organickou návštěvnost díky zlepšení pozice na stránce výsledků vyhledávání. Nabízí kromě tvorby a úpravy náležitostí webu také audit webových stránek. V praxi se často kombinuje PPC a SEO agentura.
Obsahová agentura
Specializuje se na tvorbu kreativního obsahu a často také na správu sociálních sítí. Někdy může být označována jako kreativní agentura.
Působnost digitální agentury
Online marketing je jedním z mála oborů, kde je prakticky jediným standardem práce na dálku. Vámi vybraná agentura tak může pracovat odkudkoliv. Podmínkou je obvykle jen práce ve stejném časovém pásmu a možnost vidět se osobně, kdyby náhodou něco nebylo možné vyřešit po síti.
Při výběru agentury z pohledu klienta geografie nemusí hrát roli. Mnohem důležitější je portfolio služeb, drive, spolehlivost, reference a doporučení. Nepochybně ovlivňuje výběr
i cena, transparentnost poskytovaných služeb a prezentace jejich výsledků.
Teď už víte, co je digitální agentura a jaké vám může nabídnout služby. Přejeme vám mnoho úspěchů online i šťastnou ruku při výběru agentury ke spolupráci. Pokud chcete spolupracovat se spolehlivou agenturou, prohlédněte si portfolio našich služeb.