Online marketingové služby

Marketing
03/11/2024 David Šipka
Sdílet

Online marketing je často skloňovaný termín a věnovat by se mu chtěl v době sociálních sítí snad každý. Některé průzkumy ukazují, že influencerem se dnes děti chtějí stát častěji než astronautem. Ale ve světě dospělých online marketing nabízí mnohem víc.

Možností online marketingu je tolik, že v průběhu psaní tohoto článku další vznikly
a neustále přibývají nové. Výčet služeb by vydal na knihu, proto se v tomto článku soustředíme na ty nejčastěji poskytované.

Ve zkratce jde o prezentaci produktu nebo služby v prostředí internetu. Mezi používaná synonymní označení patří taky internetový, webový nebo digitální marketing. 

 

Ať už online marketing nazýváte jakkoliv, jeho cílem je oslovit zástupce cílové skupiny, generovat návštěvnost webu a v konečném důsledku plnit obchodní cíle. Právě níže uvedené služby vám s tím pomohou.

Jde o prezentaci produktu nebo služby v digitálním prostředí.

PPC kampaně

Podstatou PPC kampaní je rychlost implementace, kontrola nad náklady, přesné cílení
a snadné vyhodnocení. Jsou to reklamy fungující na základě platby za dodaný výsledek, to je pay per click reklama. Tvoří je textové inzeráty ve vyhledávání, bannerová reklama, videa, inzeráty ve zbožových srovnávačů nebo různé kombinace. Setkat se s ní můžete kromě vyhledávačů a webů také na sociálních sítích.


V jednoduchosti jde prakticky o jakékoliv placené umístění, které lze získat díky nastavení reklamy v reklamním systému. Mezi nejčastěji používané patří Google Ads, Sklik
a Facebook. Placená umístění na rozdíl od těch organických poznáte vždy tak, že je u nich uvedeno “sponzorováno”, “reklama” či další podobný výraz.

Přímý nákup reklamy

Kde jsou reklamní systémy krátké, tam nastupuje přímý nákup reklamy. Ten zahrnuje komunikaci s majiteli reklamního prostoru, dohodnutí podmínek i tvorbu vizuálů na míru danému prostoru. Výhodou je zobrazení sdělení na prémiových místech a garantované množství relevantních zobrazení. Nevýhodou je vyšší cena a pro někoho i méně příjemná aktivita v podobě obchodního vyjednávání.

SEO

Optimalizace ve vyhledávačích je stavebním kamenem dlouhodobé organické návštěvnosti. Stěžejní je její nízká cena za návštěvu, jelikož uživatelé přicházejí díky obsahu a ne díky reklamě. Nevýhodou SEO je vyšší technická i časová náročnost. Výsledky se obvykle objevují v horizontu měsíců.

 

Podstatou SEO je nabízet originální, relevantní a hodnotný obsah. Toho je docíleno pomocí úpravy stávajících textů na webu, využívání klíčových slov, interního prolinkování i získání externích odkazů. Zařadit se zde může i tvorba úplně nového obsahu.

SEO je častokrát uváděno jako protiváha PPC. Přirozená rivalita mezi SEO a PPC specialisty však není na místě, jelikož jde o kompletně rozdílné kanály fungující ve vzájemné symbióze.

Emailing

Práce s údaji stávajících i potenciálních zákazníků, kteří nám k marketingovým účelům poskytli svůj kontakt. Jde o dobře cílený a finančně méně náročný způsob informování
o akcích či důležitých novinkách z vaší firmy. Právě cílení na ty, kteří mají zájem aktivně vaše sdělení číst, je na emailingu to nejcennější.

 

Význam emailingu bude kvůli konci cookies třetích stran narůstat. Připravte se proto nejen na sběr kontaktů, ale také na jejich ochranu, protože potenciální pokuty za porušení GDPR jsou velké. Tendence chránit a anonymizovat údaje jsou stále častější, dobře zvládnutý emailing je proto něco jako svatý grál.

Obsahový marketing

Obsahový marketing slouží primárně k budování image a přitáhnutí pozornosti. Není to výkonnostní kanál, jde hlavně o podporu značky. Podstatou je účelná tvorba zábavného, informativního nebo poučného obsahu a jeho správná distribuce. Díky tomu budou uživatelé spokojení a motivovaní vás sledovat.


Forma obsahu může být různá. Blogové články, podcasty, videa, animace, galerie fotek
a mnoho dalšího. Zásadní je tvořit systematicky v návaznosti na ostatní kanály. Důležité je pro obsah dodržovat náležitosti SEO.

​​Tvorba webových stránek

Poslední službou, kterou si v tomto článku představíme, je tvorba webových stránek. Webová prezentace je důležitou součástí firemní komunikace. Jedná se spíše o jednorázovou investici, která je sice nemalá, ale v průběhu času se vyplatí. Řadíme sem
i tvorbu eshopů.

 

Na výběr je mnoho alternativ od krabicových řešení po řešení na míru. Ať už si vyberete cokoliv, důležité je vždy myslet na obsah, formu i jednoduchost používání pro uživatele.

 

Již znáte základní možnosti, které online marketing nabízí. Nyní se můžete vydat na cestu objevování jejich přínosu pro vaše podnikání. Pokud hledáte spolehlivého partnera, který vám s jejich správným mixem poradí, neváhejte se na nás obrátit.

David Šipka
Sdílet