Svět plodů
Oříšky na předních pozicích Google
- Klient Svět plodů
- Hlavní služby SEO
Svět plodů je přední prodejce prémiových oříšků a sušených plodů. Klade důraz na vysokou kvalitu svých produktů a pečlivě vybírá pouze ty nejlepší pro své online zákazníky i pro několik kamenných poboček v Česku. Vedle toho vyrábí vlastní produkty, které se vyznačují skvělým sladěním různých druhů a příchutí. Protože jde o velmi konkurenční oblast, klient nás poptal na dlouhodobou správu SEO.
Výchozí situace
Vzhledem k tomu, že klient již získal určité pozice během své existence v oblasti SEO, bylo nezbytné provést měření aktuálních pozic u tisíců produktů a analyzovat rozložení tržního podílu ve vyhledávačích. Hlavním cílem bylo dosáhnout umístění v TOP 3 v hlavních produktových kategoriích e-shopu, které jsou obchodně klíčové jak v České republice, tak i na Slovensku.
Získat co nejvíce podkladů
Na začátku jsme navrhli celkovou SEO analýzu, abychom získali přehled o současném stavu a identifikovali potenciální oblasti zlepšení. Tato analýza nám poté poskytla lepší vhled do priorit a směřovala nás k efektivnímu postupu.
S ohledem na dosavadní použití pouze základní analýzy klíčových slov jsme navrhli vytvoření nové, detailnější analýzy klíčových slov. Technický audit nám poté odhalil překážky na webu, které by mohly bránit dalšímu případnému vývoji. Menší audity podobného typu probíhaly průběžně každý měsíc.
Implementovat nové nástroje
Na základě získaných výstupů a dat jsme identifikovali kategorie, kde bylo nezbytné provádět dlouhodobou práci na budování zpětných odkazů (linkbuilding). Pro sledování tisíců klíčových slov a dlouhodobé monitorování výsledků naší práce jsme zavedli data do systému Collabim, který poskytl klientovi přehled o vývoji pozic a výkonnosti.
Sklidit plody práce
Vzhledem k charakteru SEO aktivit, kde se pozice mohou v počáteční fázi často měnit, jsme sledovali vývoj a změny jednotlivých pozic na trzích v České republice a na Slovensku průběžně s tříměsíčním intervalem. Protože byl téměř veškerý obsah na stránkách v pořádku, zaměřovali jsme se v rámci optimalizace především na budování kvalitních zpětných odkazů a sledování technických aspektů SEO na webu. Díky tomuto postupu jsme během období jednoho a půl roku zaznamenali nárůst organické návštěvnosti o 93 % a zvýšení počtu klíčových slov v TOP 3 na Googlu o 114 % v náročném segmentu klienta.