Přes 1500+ instalací v USA.
combster.com
Představení klienta.
Klient se specializuje na vývoj mobilních aplikací a má za sebou mnohé úspěšné projekty. Jeho nejnovější aplikace se zaměřuje na svět celebrit a zajímavá fakta o nich. Aplikace usnadňuje získávání ověřených informací tím, že agreguje data z různých zdrojů na jednom místě. Primárním trhem pro tuto aplikaci jsou Spojené státy, a proto je k dispozici pouze ve verzi pro iOS zařízení.
Požadavky klienta.
Dostali jsme za úkol podpořit stahování aplikace v USA a získat data o cílové skupině. Klient potřeboval ověřit zájem cílové skupiny, sledovat chování uživatelů přímo v aplikaci a na základě získaných informací optimalizovat UX aplikace.
Naše řešení.
V první fázi jsme se zaměřili na analytiku a ověření správného sběru dat. Bylo nezbytné provést úpravy backendu aplikace, abychom měli správná data v dostatečném množství pro tvorbu reklamní kampaně.
Následně jsme vybrali vhodné reklamní systémy vhodné pro efektivní oslovení cílové skupiny. Konkrétně jsme zvolili sociální síť Meta, Apple Search ads a kampaň pro propagaci aplikace na Googlu včetně vyhledávací sítě.
Byly připraveny různé varianty bannerů s cílem zaujmout pozornost cílové skupiny prostřednictvím známé osobnosti. Prováděli jsme testování různých sdělení, zejména ohledně data narozenin, a zjišťovali, jak dobře korespondují s uživateli.
Dalším typem vizuálního obsahu byly zajímavosti o trendy celebritách v podobě otázek, které měly za úkol vyvolat zájem a motivovaly uživatele k hledání dalších zajímavých informací v aplikaci.
Na základě analyzovaných dat a provedeného A/B testování jsme optimalizovali prezentaci aplikace v App Store. Tato úprava vedla ke zvýšení míry prokliku a konverzního poměru při stahování aplikace.
Časová osa aktivit.
Výsledek.
Po šesti měsících kampaně má klient k dispozici rozsáhlá data, která mu umožňují představit projektové cíle investorům a nastavit finanční plány pro jejich dosažení.
Prozkoumali jsme výkonnost jednotlivých států v USA a zjistili, že například New York vyžaduje komplexnější přístup, zatímco Montana pro klienta v současné době není zajímavá. Máme také informace o pohlaví, věku a zájmech, které jsou nejvhodnější pro cílení v dlouhodobé kampani. Známe také, jaký typ reklamního obsahu na sociálních sítích má největší potenciál k úspěchu v tomto segmentu.
Pro škálování kampaně bylo klíčové vyčíslit náklady na instalaci aplikace, které se u nejlepších kampaní pohybovaly kolem 6,5 dolaru za stažení. Tato cena je v rámci akvizičních kampaní na instalaci aplikace na americkém trhu více než akceptovatelná. Díky záznamům ze Smartlooku měl klient možnost spolupracovat s vývojáři a vyladit UX.
150 Kč
cena za instalaci
1500+
instalací aplikace
9300+
zobrazení stránky
Vývoj stažení aplikace v průběhu času.
Vývoj konverzního poměru v rámci času po získání dat a optimalizací.